Review 

Onze pientere en gevoelige zoon van 9 jaar is in groep 7 thuis komen te zitten van school. Zijn energie en veerkracht waren op en zijn plezier en eigenwaarde weg. 

In die periode van herstellen, thuisonderwijs, zoeken naar hoe en waar verder en van zichzelf terugvinden, hebben Natasja en Wendy (en hun lieve honden) onze zoon en ons goed weten te ondersteunen. 

Voor onze zoon was het heel fijn om door Natasja en Wendy echt gezien en gehoord te worden, om erkenning te krijgen en met hun hulp weer in balans en terug bij zichzelf te kunnen komen. Hun begrip, kunde en humor waren precies wat er op dat moment nodig was voor hem. 

Ook wij voelden ons in dit onbekende en soms onzekere traject gesteund door het meedenken en waar nodig de geruststelling van Natasja en Wendy.

We hebben onze zoon met hun hulp de benodigde tijd en ondersteuning kunnen geven om vervolgens op een fijne school een goede nieuwe start te kunnen maken.

 

 

Review

Onze dochter  (14 jaar) is het afgelopen jaar gestart in de brugklas van het voortgezet onderwijs. Door haar autisme, ADHD en dyslexie had zij het heel lastig op school. Dit zorgde ervoor dat ze steeds vaker niet naar school kon doordat ze te overprikkeld was en daardoor ziek werd.

Trajecten via de reguliere hulpverlening (medicatie en begeleiding) zorgden niet voor een verbetering. Omdat we al gemerkt hadden dat het werken met dieren onze dochter rustiger maakte (ze is een echt “paarden- en honden-meisje”) hebben we contact opgenomen met Wendy en Natasja van Wel-Kind-Zijn.

Zij zijn samen met de honden Boghos en Nori aan de slag gegaan met haar. Ze hebben onze dochter geholpen om meer inzicht te krijgen in haar zelf en leren haar hoe ze kan voorkomen dat ze overprikkeld raakt.

Daarnaast ondersteunen zij ons ook in de gesprekken met school, waarbij hun ervaring in het onderwijs en in de begeleiding van kinderen met een extra zorgbehoefte van grote waarde zijn, zowel voor ons als de school.        

Sinds onze dochter begeleiding krijgt van Wendy en Natasja is ze minder vaak overprikkeld en verzuimt ze minder vaak van school.

 

Review n.a.v. een begeleidingstraject op school op leren leren: 

 

Dankbare ouders, dankbare kinderen. Mooi en heel fijn om een traject zo af te kunnensluiten.

Maar vooral top om te zien, te horen en te ervarendat een kind een mooie ontwikkeling laat zien.