Ouders en kinderen:

Wij bieden verschillende begeleidingstrajecten aan voor kinderen in de leeftijd vanaf zes jaar t/m jong volwassenen. 

 

Kinderen die vastlopen op de ontwikkeling van hun executieve functies in het onderwijssysteem en / of kinderen die blokkades in hun sociaal emotionele ontwikkeling ervaren, waardoor het leren op school niet natuurlijk meer verloopt, zijn van harte welkom bij ons.

 

Onze expertise ligt bij kinderen, die thuis zijn komen te zitten. Wij helpen om deze kinderen terug in hun kracht te zetten en in ontwikkeling te komen. We helpen deze kinderen bij de opbouw en op hun  weg terug in het onderwijs. 


Onze expertise ligt bij kinderen, waarbij er een vermoeden is van bijvoorbeeld ADHD, ADD, autisme, hoogsensitiviteit of moeite hebben met emotieregulatie.

Kinderen hoeven niet gediagnostiseerd te zijn, omdat wij juist in de overbruggingsfase hulp op maat kunnen aanbieden. Indien gewenst zou er na een diagnose een overleg met de behandelaar plaats kunnen vinden om de hulp op elkaar af te stemmen.

 

Om de veiligheid van alle deelnemers en de honden te kunnen garanderen, kunnen wij geen kinderen plaatsen  die onveilig zijn voor zichzelf of hun omgeving (denk bijvoorbeeld aan seksueel overschrijdend gedrag of het bewust pijn willen doen aan zichzelf, anderen of dieren).

 

Bij de intake stellen we met ouders en het kind (dat er gedeeltelijk bij aanwezig is) het werkdoel op. Dit doen we aan de hand van het eerder toegezonden intakeformulier per mail.
De eerste sessie staat in het teken van nadere kennismaking met het kind, ons en de therapiehond(en). 
De sessies die daarna volgen staan in het teken van de verdiepingsslag op het werkdoel. Na elke sessie krijgt het kind een werkopdracht mee om in de dagelijkse praktijk mee aan de slag te gaan. 
De laatste sessie geven we een terugblik op het geleerde en maakt het kind een stappenplan voor zichzelf op met opgedane vaardigheden uit de voorgaande sessies.

Tijdens de evaluatie bespreken wij met ouders en het kind ( dat er gedeeltelijk bij aanwezig is) aan welke vaardigheden gewerkt is en wat er nog nodig is. We brengen advies uit n.a.v. de opgedane inzichten tijdens de sessies, die van toepassing zijn op het gezamenlijk opgestelde werkdoel.  Indien nodig stellen we een nieuw werkdoel op. 

 

 

Kosten: 

Intake ( 30 minuten):   

 

Individuele begeleidingssessie (60 minuten, incl. evaluatie per sessie): 

 

Aansluiten bij MDO / gesprek op school

 

 55,00 euro  ( vrijgesteld van BTW)

 

110, 00 euro ( vrijgesteld van BTW)

 

 67,50 euro  (vrijgesteld van BTW)